SeMoGa AllAh PanjanGKan UsIaKu





01/02/2015 genap umurku 32thn seperti biasa suami tidak pernah lupa akan tarikh lahirku ...Tepat jam 12mlm dia memberi hadiah jam berwarna putih, jam tu pun dah lama saya inginkan, tapi diamkan je . 01/02/15 jam 2.30pm menjadi detik hitam yang pernah saya lalui seperti mati hidup semula, saya mengalami keguguran disaat kandungan saya berusia 11 minggu, kandungan twins yang saya harapkan tidak dapat diselamatkan walaupun hanya seorang. Perasaan saya hancur, sakit, perit dan macam-macam, tapi itu dah ketentuan yang Esa saya terpaksa terima juga,  bagi saya jika di beri pilihan bersalin 10x dan keguguran 1x saya akan pilih bersalin 10x , macam tulah sakitnya sewaktu keguguran tersebut, sakit, darah, air mata terus menjadi teman selagi doctor x keluarkan janin tersebut.  Apapun syukur saya masih disini bernafas melihat anak, suami, keluarga saya dan kadang-kadang saya gelak juga bila jam putih yang suami bagi secara kebetulan sama dengan tali gelang hospital hehehhe .....



                                             

Lagi sedih bila puteri saya datang ke hospital banting untuk melawat pehhh dia nmpak saya terus menangis ... saya pun apa lagi hahahha menangis juga lah ... pertama kali dia tidur tampa saya malam tu nasib baik saya ada adik ipar yg pandai ambik hati anak-anak buah termasuk anak saya , jadi malam tu dia tidur dengan adik ipar saya dan suaminya, atok , suami saya di ruang tamu tidor ramai-ramai untuk memujuk dia yang malam tu tidur tampa mama.



Alhamdulillah berkat doa sahabat saya selamat menjalani keperitan keguguran dan menjalani cuti yang panjang untuk merehatkan diri . Mungkin ada hikmah disebalik ujian yang Allah berikan.









Ulasan

Catatan Popular